ဝယ္သူသာလွ်င္ အၿမဲမွားသည့္ ဟန္းဆက္ဆုိင္တုိ႔ ေပၚလစီ

Posted by Black Magic | Posted in | Posted on 9:28 PM

ေဘာဂေဗဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ကမၻာေက်ာ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား မၾကာခဏကိုးကားေျပာဆုိေလ့ရွိသည့္ “၀ယ္သူသည္သာ ထာ၀ရမွန္ကန္သည္”ဆုိသည့္ဆုိ႐ုိးစကားမွာ ျမန္မာျပည္အတြက္မူ ဟုတ္ဟန္မတူ။ ထုိစကားကို အနည္းငယ္မွ်ပင္ သံသယရွိစရာမလုိဘဲ လက္ခံၾကသည့္ လူ႕အခ်ဳိ႕ေတာ့ရွိသည္။ ထုိသူတုိ႔မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံက တယ္လီဖုန္းသုံးစြဲသူမ်ားပင္။

အစုိးရက ဖုန္းဆင္းမ္ကတ္တစ္ခုကို က်ပ္ ၁၅၀၀ ျဖင့္ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ၀ယ္လုိအားမ်ားလာေသာ ဖုန္းအခြံ(Handset)ေစ်းကြက္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံအႏွံ႔တြင္ ဖုန္းဟန္းဆက္အေရာင္းဆုိင္မ်ား မႈိလုိေပါက္လာခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အဆုိပါဆုိင္မ်ားအနက္ အခ်ဳိ႕ကသာ သူတို႔ေရာင္းခ်သည့္ပစၥည္းမ်ား တစ္စုံတစ္ရာ ျပႆနာေပၚပါက ေျဖရွင္းေပးရန္ တာ၀န္ယူၾကသည္။

ႏုိင္ငံတကာတြင္ေက်ာ္ၾကားသည့္ Apple ၏ အုိင္ဖုန္းကအစ Samsung ၏ေနာက္ဆုံးေပၚဖုန္းမ်ားအလယ္ HTC,Huawei အဆုံး နာမည္ေက်ာ္တံဆိပ္မ်ားကို သူ႔ထက္ငါဦးေအာင္ ေရာင္းခ်ေနေသာ္လည္း ေရာင္းၿပီးေနာက္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးသည့္အပိုင္းတြင္မူ ေၾကာ္ျငာထားသလုိ ၀န္ေဆာင္မႈေပးဖုိ႔ စိတ္အားထက္သန္ျခင္းမရွိၾက။

“အာမခံတစ္ႏွစ္ေပးထားတယ္ဆုိၿပီး သြားျပင္ေတာ့ တစ္လႏွစ္လၾကာမွရမယ္ဆုိၿပီးခ်ိန္းတယ္”ဟု အင္းစိန္ၿမဳိ႕နယ္တြင္ ေနထုိင္သည့္ အသက္ ၂၁ ႏွစ္အရြယ္ ကိုၿဖဳိးက လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္လခန္႔က သူ၏ Samsung S3 ဖုန္းပ်က္စဥ္က အေတြ႕အႀကဳံကုိ ေျပာျပသည္။

Samsung ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ တရား၀င္ဖြင့္လွစ္ထား သည့္ ျပဳျပင္ေရးဌာနသုိ႔ သြားေရာက္အေၾကာင္းၾကားေသာ္လည္း ၎တုိ႔ထံမွ ၀ယ္ယူျခင္းမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ျပင္ဆင္ေပးရန္ျငင္းဆန္ခဲ့ေၾကာင္း ကိုၿဖဳိးကေျပာသည္။

ကိုၿဖဳိးကဲ့သုိ႔ပင္ အေရာင္းဆုိင္မ်ားမွေရာင္းၿပီး ပစၥည္းကိုတာ၀န္မယူမႈမ်ား ႀကဳံေတြ႕ရသူ အမ်ားအျပားရွိခဲ့သည္။

“ဖုန္း၀ယ္တာ Samsung Glaxy Ace ကိုရီးယားျဖစ္ဆုိၿပီး ေျပာေရာင္းတယ္။ ဖုန္းကုိၾကည့္ေတာ့ ဗီယက္နမ္ျဖစ္ေနတယ္။ ဆုိင္ကိုဖုန္းဆက္ေျပာေတာ့ ဆိုက္ေရာက္တဲ့ေနရာခ်င္းပဲကြာတာ။ ဖုန္းအသားမွာ တံဆိပ္႐ိုက္ထားတာ ပဲလုိ႔ ေျပာတယ္”ဟု တာေမြၿမိဳ႕နယ္ ဗ်ိဳင္းေရအုိးစင္လမ္းအနီး ဟန္းဆက္အေရာင္းဆိုင္ႏွင့္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ျပႆနာကို ကာယကံရွင္က 7Day Daily သုိ႔ ေျပာသည္။

ေစ်းကြက္ထဲတြင္ေရာင္းခ်ေနသည့္ Samsung အမွတ္တံဆိပ္ပါပစၥည္း တုိင္းကုိ အာမမခံႏုိင္ေၾကာင္း Samsung ၏ ျမန္မာျပည္႐ုံးခြဲမွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာကေျပာသည္။ ေစ်းကြက္အတြင္း Samsung ဟု ေရာင္းခ်ေနေသာ ဟန္းဆက္မ်ားထဲတြင္ Samsung မွ တရား၀င္တင္သြင္းထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ဟန္းဆက္အမ်ားအျပားရွိေနျခင္းေၾကာင့္ ထုိပစၥည္းမ်ားအတြက္ အာမခံခ်က္မေပးႏုိင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။

Samsung အမွတ္တံဆိပ္ျဖင့္ တရား၀င္ေရာင္းခ်ေပးေနသည့္ ဟန္းဆက္အေရာင္းဆုိင္မွာ တစ္ႏုိင္ငံလုံးတြင္ ဆုိင္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ရွိၿပီး ထုိဆုိင္မ်ားမွေရာင္းခ်ေပးေနသည့္ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ Samsung ၏ ပစၥည္းအစစ္အမွန္မ်ားကိုသာ တရား၀င္အာမခံေပးေၾကာင္း အဆုိပါအေထြေထြမန္ေနဂ်ာကေျပာသည္။

“Samsung Service ဆုိင္ေတြမွာလာျပင္တဲ့ ပစၥည္းဆုိရင္ ၾကည့္လုိက္တာနဲ႔ သိသာတယ္။ တရား၀င္သြင္းတဲ့ပစၥည္း ဟုတ္လား မဟုတ္လားဆုိတာ။ အခုေနာက္ပုိင္းဖုန္းေတြဆုိရင္ တရား၀င္သြင္းထားတဲ့ဖုန္းေတြမွာ ကုတ္နံပါတ္တုိ႔၊ ျမန္မာေဖာင့္တုိ႔ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တရား၀င္မဟုတ္တဲ့ ဖုန္းေတြမွာက်ေတာ့ အဲဒါေတြမပါေတာ့ဘူး။ အဲဒီဖုန္းေတြဆုိရင္ ဆုိင္ကတာ၀န္မယူေပးဘူး”ဟု Samsung ၏ ျမန္မာျပည္႐ုံးခြဲမွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ဦးဇာနည္၀င္းထက္ကေျပာသည္။

တရား၀င္ဖြင့္လွစ္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ Samsung အမည္တပ္ကာ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ အျခားဟန္းဆက္ဆုိင္မ်ားကုိလည္း Samsung အမွတ္တံဆိပ္သုံးစြဲမႈႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳ လုပ္ေနေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။

“ေရရွည္မွာတရားစြဲဆုိတာေတြ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္”ဟု ဦးဇာနည္၀င္းထက္ကေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ လက္ကိုင္ဖုန္းကို လူလတ္တန္းစားမ်ား လက္လွမ္းမီသုံးစြဲလာႏုိင္သည္မွာ သံုးႏွစ္၀န္းက်င္သာရွိဦးမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဖုန္းဟန္းဆက္ကဲ့သုိ႔ေသာ ပစၥည္းမ်ားမွာ လူအမ်ားႏွင့္နီးစပ္မႈမရွိပါ။

ထုိကဲ့သုိ႔ သုံးစြဲသူမ်ား၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို အခြင့္ေကာင္းယူကာ ပုံစံတူတံဆိပ္အတုမ်ား၊ အရည္အေသြးညံ့ပစၥည္းမ်ားေရာင္းခ်ျခင္း၊ ဖုန္းအတြင္းသုိ႔ ေဆာ့ဖ္၀ဲ Application မ်ား ထည့္သြင္း၍ ေငြေၾကးမ တန္မရာေတာင္းခံျခင္းမ်ား၊ ၀န္ေဆာင္မႈကိုျပေရာင္း ကာ ေရာင္းၿပီးပစၥည္းမ်ားအတြက္ တာ၀န္ယူေျဖရွင္းမႈမရွိျခင္းတုိ႔က ဟန္းဆက္၀ယ္သူမ်ား ေန႔စဥ္ႀကဳံေတြ႕ေနရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဖုန္းသုံးစြဲသူအမ်ားစု လက္ခံအားေပးေနသည့္ Huawei အမွတ္တံဆိပ္ပါ ဟန္းဆက္မ်ားသည္လည္း အထက္ပါကဲ့သုိ႔ အခက္အခဲမ်ားႀကဳံေတြ႕ေနရေၾကာင္း သုံးစြဲသူမ်ားကေျပာသည္။

“Huawei တံဆိပ္ပစၥည္းေတြ အဓိကေရာင္းတဲ့ဆုိင္ကုိ သြား၀ယ္တယ္။ အာမခံေပးထားေပမယ့္ သြားျပင္ေတာ့အဆင္မေျပဘူး။ ေစ်းေတြေလွ်ာ့ ၿပီးေရာင္းတယ္။ ပစၥည္းက် အမွန္အကန္မေရာင္းဘူး။ ေရာင္းၿပီး၀န္ေဆာင္ မႈကေတာ့ ဘာမွမရွိဘူး။ Huawei ကိုဆက္သြယ္ၿပီး ေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ အဲဒီဆုိင္က Huawei ရဲ႕ တရား၀င္ေရာင္းခ်ခြင့္ေပးထားတဲ့ ဆုိင္မဟုတ္ဘူးလုိ႔ အေၾကာင္းျပန္တယ္”ဟု လွည္းတန္းစံရိမ္ၿငိမ္ ၆ လမ္းထိပ္ ဟန္းဆက္ဆုိင္တြင္ ၀ယ္ယူခဲ့သူတစ္ဦးကေျပာသည္။

အဆုိပါျပႆနာမ်ားကို မည္ကဲ့သုိ႔ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းမည္ကို Huawei ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာ႐ုံးမ်ားသုိ႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းရာတြင္ စာနယ္ဇင္းမ်ားထံ ေျဖၾကားေလ့ရွိသည့္ Huawei မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေျဖၾကားရန္ျငင္းဆုိခဲ့သည္။

အျခားနာမည္ေက်ာ္အမွတ္တံဆိပ္မ်ားျဖစ္ေသာ iphone, HTC,Sony, LG မွစၿပီး တံဆိပ္မ်ဳိးစုံ ၀ယ္ယူသုံးစြဲေနရသည့္ ျပည္တြင္းမွသုံးစြဲသူမ်ားလည္း အလားတူျပႆနာမ်ား ႀကဳံေတြ႕ရသူမ်ားစြာရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ လူသိမ်ားသည့္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း၊ ဖုန္းဟန္းဆက္ပစၥည္း မ်ား ေရာင္းခ်သည့္ ဆုိင္ႀကီးမ်ားအပါအ၀င္ အေရာင္းဆုိင္မ်ားသည္ ၀ယ္ယူသုံးစြဲသူမ်ားအေပၚ ေရာင္းခ်ၿပီးေနာက္ပိုင္းကတိျပဳထားသည့္ ၀န္ေဆာင္မႈကိုေပးရန္ပ်က္ကြက္မႈအေျမာက္အမ်ားရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံစားသုံးသူကာကြယ္သူမ်ားအသင္းသုိ႔ တုိင္ၾကားလာမႈမ်ားကိုအေျခခံၿပီး ယင္းအသင္း၏ဥကၠ႒ ဦးဗအုပ္ခုိင္ကေျပာသည္။

ေရာင္းခ်သည့္ဆုိင္မ်ားသည္ အလြန္အကၽြံေၾကာ္ျငာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီး သုံးစြဲသူဘက္မွ၎တုိ႔၀န္ေဆာင္မႈအေပၚ ေစာဒကတက္လာပါက ေျဖရွင္းေပးရန္ ျငင္းဆန္ေနသည့္ နာမည္ေက်ာ္လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းအေရာင္းဆုိင္ မ်ား ပင္ရွိေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။

“မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျဖရွင္းမေပးႏုိင္ဘူး။ သူတုိ႔ထိခုိက္တဲ့ကိစၥေပၚလာမွ လုိက္ေလ်ာတာမ်ားတယ္။ ဥပမာဆုိင္နာမည္ကို မီဒီယာေတြကတစ္ဆင့္ ေျပာတာေတြက်မွ ေျဖရွင္းေပးတယ္”ဟု ဦးဗအုပ္ခုိင္ကေျပာသည္။

ဟန္းဆက္အေရာင္းဆုိင္အခ်ဳိ႕က က်င့္၀တ္မလုိက္နာဘဲ အလြန္အကၽြံအာမခံကာ ေရာင္းခ်ျခင္းေၾကာင့္ ျပႆနာျဖစ္ပြားမႈမ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ သုံးစြဲသူမ်ားဘက္က အာမခံကိုနားလည္မႈလြဲမွားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားသည့္ ျပႆနာမ်ားလည္းရွိေၾကာင္း အင္းစိန္ၿမဳိ႕နယ္အတြင္းမွ ဟန္းဆက္အေရာင္းဆုိင္ပုိင္ရွင္တစ္ဦးကေျပာသည္။

“သုံးစြဲသူဘက္က အမွားေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ျပႆနာေတြကိုက်ရင္ေတာ့ အာမခံေပးလုိ႔မရဘူး။ တခ်ဳိ႕ကအာမခံထဲက စာကိုေသခ်ာမဖတ္တာလည္းရွိတယ္”ဟု ၎ကေျပာသည္။

ျပည္တြင္းတြင္ ဟန္းဆက္တင္သြင္းသူအမ်ားစုသည္ တရား၀င္တင္သြင္းျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေမွာင္ခုိလမ္းေၾကာင္းမွ တင္သြင္းၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆုိပါကုန္ပစၥည္းမ်ားသည္ အရည္အေသြးပုိင္းဆုိင္ရာ အာမခံခ်က္မရွိသည့္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း ဖုန္းအေရာင္းဆုိင္မ်ားကေျပာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယင္းဟန္းဆက္မ်ားကုိ ျပည္တြင္းဆုိင္မ်ားက အာမခံေပးမည္ဟု လိမ္လည္ေရာင္းခ်မႈမ်ားရွိေၾကာင္း ၎တို႔ကေျပာသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒိုင္ေတြဆီက ၀ယ္တာေတာင္ ၁၀ လံုးေလာက္၀ယ္မွ ကတ္ဖတ္၊ မဖတ္ စစ္ခြင့္ရတယ္။ သံုးရက္အတြင္း ျပန္မလဲလုိ႔ ကိုယ့္လက္ထဲပ်က္ရင္အဆံုးပဲ။ ဒိုင္ကေတာင္ သံုးရက္ပဲ အာမခံေပးတယ္။ ဆုိင္ေတြက တစ္ႏွစ္ေလာက္ အာမခံေပးတယ္ဆုိတာ စဥ္းစားစရာရွိတယ္”ဟု အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ ဟန္းဆက္အေရာင္းဆုိင္တစ္ခုမွ ပုိင္ရွင္ကေျပာသည္။

ႏုိင္ငံတကာတြင္ေတာ့ စားသံုးသူမ်ား၊ ပစၥည္းသံုးစြဲသူမ်ားကုိ ေရာင္းခ်သူမ်ား ဘက္မွ ကတိက၀တ္ေဖာက္ဖ်က္ပါက ကူညီအေရးယူေဆာင္ရြက္ေပးသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားရွိသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စားသံုးသူအကာအကြယ္ေပးသည့္ ဥပေဒမ်ားမရွိျခင္းေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ နစ္နာမႈမ်ားျဖစ္ပြားေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားကေျပာသည္။

အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားတြင္ စားသံုးသူအေရးယူေဆာင္ရြက္မႈဆုိင္ရာ အာဆီယံစားသံုးသူကာကြယ္ေရးေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းထားသည္။ ထိုအဖြဲ႕၏ စားသံုးသူကာကြယ္ေရးလုပ္ငန္းကို တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ေနသည့္ဌာနမ်ား (သုိ႔မဟုတ္) အဖြဲ႕အစည္းမ်ားစာရင္းတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနထံ ဆက္သြယ္တုိင္ၾကားႏိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

စားသံုးသူမ်ား၊ သံုးစြဲသူမ်ား ႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ားကုိ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေပးမည့္အစီအစဥ္ကို အဆိုပါ၀န္ႀကီးဌာနသို႔ 7Day Daily က အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းေသာ္လည္း တာ၀န္ယူေျဖၾကားမည့္အရာရွိ လႊတ္ေတာ္သို႔ သြားေရာက္ေနေၾကာင္းသာ ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။ အျခားအဆင့္၀န္ထမ္းမ်ားကလည္း ေမးျမန္းသည့္ေမးခြန္းမ်ားကို ေျဖၾကားရန္ ျငင္းဆန္ခဲ့ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန စားသံုးသူေရးရာဌာနခြဲမွ စားသံုးသူမ်ား၏ တုိင္တန္းခ်က္မ်ားကို မၾကာမီ လက္ခံေျဖရွင္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါဌာနခြဲ ဒုတိယၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေမာင္ေမာင္ထြန္း၏ ေျပာစကားမ်ားကိုကိုးကား၍ အပတ္စဥ္ထုတ္ စုိက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ စီးပြားေရးသတင္းဂ်ာနယ္ျဖစ္သည့္ The Farmer က ေရးသားသည္။ ၀န္ႀကီးဌာနက စားသံုးသူအကာအ ကြယ္ေပးေရးဥပေဒကို ျပ႒ာန္းႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း၊ ဥပေဒေပၚေပါက္လာပါက စားသံုးသူမ်ား၏ တုိင္တန္းခ်က္မ်ားကို ေျဖရွင္းေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေမာင္ေမာင္ထြန္းကို ကုိးကားၿပီး ေရးသားထားသည္။

“ဥပေဒကိုအတည္ျပဳၿပီးရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ စားသံုးသူေရးရာဌာနခြဲကို တိုင္ၾကားႏုိင္ပါၿပီ”ဟု ၾသဂုတ္ ၁၉ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန အေဆာက္အအံုတြင္ က်င္းပသည့္ စားသံုးသူကာကြယ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေဆြးေႏြးပြဲအတြင္း ဦးေမာင္ေမာင္ထြန္း၏ ေျပာစကားမ်ားကို ကိုးကားၿပီး အဆုိပါဂ်ာနယ္က ေရးသားသည္။

ယခုအခ်ိန္အထိ နာမည္ေက်ာ္ဟန္းဆက္ကုမၸဏီမ်ားက ၎တို႔အမွတ္တံဆိပ္႐ိုက္ႏွိပ္ကာ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား၊ ကုမၸဏီမွ အာမခံသည္ဟု ေရာင္းခ်သည့္ပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ စားသံုးသူမ်ား၏နစ္နာေနမႈကို ေျဖရွင္းေပးရန္ ထင္သာျမင္သာသည့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ တစ္စံုတစ္ရာ မေတြ႕ေသးေပ။

ထုိ႔အတူ အစိုးရဘက္ကလည္း တုိင္းသူျပည္သားမ်ား ကုန္ပစၥည္း၀ယ္ယူသံုးစြဲရာတြင္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို တားဆီးေျဖရွင္းေပးမႈမ်ားလည္း မေတြ႕ရေသး။

ေဘာဂေဗဒပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ကမၻာေက်ာ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက မၾကာခဏကိုးကားေျပာဆိုသည့္ “၀ယ္ယူသူသာ ထာ၀ရမွန္ကန္သည္”ဆုိတဲ့ဆုိ႐ိုးက ျမန္မာျပည္မွ ဟန္းဆက္၀ယ္ယူသူမ်ားအတြက္ေတာ့ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ “၀ယ္သူသာ ထာ၀ရခံေနရဆဲျဖစ္သည္”။

ဓာတ္ပုံ- ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (အမရပူရ)
ေရးသားသူ- ထြန္းခုိင္၊ ခန္႔ထက္၊ ေဆြမြန္
 
7Day News Journal
 
 Ref : http://www.thithtoolwin.com/

Comments (0)

လိုခ်င္တာရွိရင္ေအာ္ခဲ့ေနာ္ !

Don't Forget to Like & Follow

Daily Email Updates
Subscribe to Get Latest Updates Free


Check IP

IP
ask4linksask4pc

ကၽြန္ေတာ့ Blog မွာ ဘာကို အဓိကတင္ေစခ်င္လည္း?

ယေန႔ေငြလဲႏႈန္း

DMCA.com Protection

Powered By:

Black Magic © 2013 - All Rights Reserved.