Dota II

Posted by Black Magic | Posted in , , | Posted on 2:16 AM

Internet Journal မွာပါတဲ့ ေဆာင္းပါးကို ..၊ ကိုမ်ိဳး (လြမ္းမေျပသုတရပ္ဝန္း) မွာတင္ထားတာေတြ႔လို႔ ဗဟုသုတ အေနနဲ႔ တင္ေပးလို္က္တယ္ဗ်ာ..၊ ေနာက္ေန႔မွ Software အလန္းေတြတင္ေပးမယ္..၊
Magic




ကမၻာႀကီး တုိးတက္ေျပာင္းလဲ လာတာနဲ႔အမွ် အဆင့္ျမင့္ ဗီဒီယိုဂိမ္း အမ်ိဳးအစားေပါင္း မ်ားစြာဟာလည္း အခ်ိန္နဲ႔ တစ္ေျပးညီ အသစ္အသစ္ေတြ ထြက္ရွိလ်က္ရွိပါတယ္။ အဆိုပါအခ်က္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ကမၻာေပၚမွာ ရွိတဲ့ လူႀကီးလူငယ္မေရြး ဂိမ္းကို အေပ်ာ္ကစား႐ံု သက္သက္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ Esport အားကစားတစ္ခု အေနနဲ႔ အတည္တက် သတ္မွတ္ၿပီး Professional ဆန္ဆန္ကစားခဲ့ၾကတာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုခန္႔ ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ဂိမ္းအမ်ိဳးအစားေပါင္းမ်ားစြာရွိတဲ့အနက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လက္ရွိေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလ်က္ရွိတဲ့ DotA 2 (Defense of the Ancient 2) ဆိုတဲ့ Online Multiplayer Game ဟာလည္း အေအာင္ျမင္ဆံုး ဂိမ္းေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ DotA 2 ဟာ MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) ဂိမ္းအမ်ိဳး အစားျဖစ္ၿပီး Valve Corporation က မူပိုင္ခြင့္ရ ယူ၍ ေရးဆြဲထုတ္လုပ္လ်က္ရွိပါတယ္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ Beta Verson ကို လႊင့္တင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ၂၀၁၃ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လ ၉ ရက္ေန႔မွာေတာ့ "Free to Play" ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ကမၻာႏွင့္အဝန္းကို တရားဝင္ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ ပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ Microsoft Windows, Linux နဲ႔ OS X တို႔မွာ ထည့္သြင္းေဆာ့ကစား လို႔ရေနပါၿပီ။

Gameplay အေနနဲ႔ကေတာ့ ကစားပြဲတစ္ခုတုိင္းဆီမွာ ဆန္႔က်င္ဘက္အသင္း ၂ သင္းပါဝင္ကာ တစ္ဖက္ ကို ကစားသမား ၅ ေယာက္ႏႈန္းနဲ႔ စတင္ရမွာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေျမပံုရဲ႕အစြန္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္ဆီမွာ "Radiant" နဲ႔ "Dire" လုိ႔ ေခၚတဲ့ ကိုယ့္အသင္းနဲ႔သက္ဆုိင္တဲ့ ခံတပ္တစ္ခုဆီ ပါဝင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ကစားသမားေတြ ဟာ ရန္သူ႔အသင္းရဲ႕ခံတပ္အတြင္းမွာရွိတဲ့ "Ancient" လုိ႔ေခၚတဲ့ အဓိက အေဆာက္အအံုကို ဖ်က္ဆီးပစ္ ရမွာက DotA 2 ရဲ႕အဓိက Gameplay ျဖစ္ပါတယ္။ "Defense of the Ancient" ဆိုတဲ့ နာမည္အတုိင္း မိမိဘက္က Ancient ကို ကာကြယ္ရင္း ရန္သူ႔အသင္းဘက္မွာရွိတဲ့ "Ancient" ကို ခ်ိဳးဖ်က္ဖို႔အတြက္ အသင္းသား ၅ ေယာက္ဟာ Teamwork ကို အဓိကအသံုးခ်ၿပီး တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ အားၿပိဳင္ကာ ကစားရတဲ့ Strategy Game တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ကစားသမားတစ္ဦးဆီဟာ "Hero" လို႔ေခၚတဲ့ Player Control unit တစ္ခုဆီကို ကိုင္တြယ္ကာကစားရမွာျဖစ္ၿပီး ကစားပြဲတစ္ေလွ်ာက္ level နဲ႔ gold မ်ား ရရွိေအာင္ Lane creep, Jungle Creep မ်ားနဲ႔ ရန္သူ႔ Hero မ်ားကို တုိက္ခိုက္သတ္ျဖတ္၍ ရွာေဖြရ မွာျဖစ္ၿပီး မိမိရဲ႕ "Hero" ကို ပိုမုိႀကံ႕ခုိင္လာေစဖုိ႔ Item မ်ားကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ကာ အႏိုင္ရရွိေအာင္ ေဆာ့ ကစားရမယ့္ ဂိမ္းျဖစ္ပါတယ္။ ကစားပြဲတစ္ခုအတြက္ အနည္းဆံုးကစားသမား ၂ ဦးကေန ၁၀ ဦးအထိ ဝင္ေရာက္ကစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

DotA 2 ကစားပြဲတစ္ပြဲ၌ ပ်မ္းမွ်ၾကာခ်ိန္ဟာ မိနစ္ ၄၀ ခန္႔ျဖစ္ၿပီး အဓိကအားသာခ်က္ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မ႐ိုးႏုိင္တဲ့ Gameplay ပံုစံပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိမွာေတာ့ DotA 2 မွာ မတူညီတဲ့ Hero အေရအတြက္ (၁၀၇) ေကာင္ပါဝင္ၿပီး Item အမ်ိဳးအစားေပါင္း (၁၃၉) မ်ိဳးရွိတဲ့အတြက္ ကစားပြဲတစ္ပြဲတုိင္းဆီမွာ မတူ ညီႏိုင္တဲ့ Hero ေရြးခ်ယ္မႈေတြအျပင္ မတူညီႏိုင္တဲ့ Item တည္ေဆာက္ပံုေတြ ကြဲျပားႏုိင္ၿပီး မတူညီတဲ့ နည္းဗ်ဴဟာေတြနဲ႔ ကစားရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ DotA 2 ဟာ လက္ရွိကမၻာေက်ာ္ Video Game တစ္ခုအျဖစ္ တည္ရွိေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ DotA ဟာ သာမန္ဂိမ္းေတြလုိမ်ိဳး တစ္ခါႏိုင္ၿပီးသြားရင္ အေခြကို ေသတၱာထဲ
ထည့္သိမ္းထားလုိက္ရတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲတိုးတက္ေနတဲ့ မိမိရဲ႕အရည္အေသြးေပၚ မူတည္တဲ့ ဂိမ္းမ်ိဳးျဖစ္လုိ႔ မ႐ိုးသြားႏိုင္၊ မပ်င္းသြားႏုိင္ဘဲ ထပ္ခါထပ္ခါ ကစားခ်င္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အဆင့္ျမင့္ဂိမ္း အမ်ိဳးအစားတစ္ခု ျဖစ္တယ္ဆုိတာ DotA ကစားဖူးသူတုိင္းသာ သိရွိနားလည္ႏုိင္တဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့ DotA ကစားသမားအမ်ားစုဟာ DotA နဲ႔ DotA 2 ကို မတူညီဘူးလို႔ ထင္ျမင္ေနၾကပါ တယ္။ တကယ္ေတာ့ DotA နဲ႔ DotA 2 ဟာ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ တူညီၿပီးသား Gameplay တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ က်န္တဲ့ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ နာမည္အေခၚအေဝၚအခ်ိဳ႕တစ္ဝက္နဲ႔ ပိုမိုေကာင္းမြန္သြားတဲ့ ႐ုပ္ထြက္ အရည္အေသြးသာျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ DotA 2 ေဆာ့ကစားဖူးသူတုိင္း သိတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ဂိမ္းရဲ႕အဓိကအရသာေတြကို လံုးဝမထိခိုက္ဘဲ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ေဆာ့ကစားႏုိင္ေအာင္ Valve Corporation က အဆင့္ျမႇင့္တင္ေပးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားစုေသာ လူငယ္ေတြက ဂိမ္းလို႔ေျပာလုိက္ရင္ DotA တစ္မ်ိဳးတည္းကိုပဲ ဂိမ္းလို႔ထင္ေလာက္တဲ့အထိကို DotA ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံေပၚမွာ လႊမ္းမိုးထားပါ တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ DotA တစ္မ်ိဳးတည္း ထြန္းကားတဲ့အေလ်ာက္ Online Multiplayer Game ေတြ အေျမာက္အျမားရွိေပမယ့္ တျခားႏုိင္ငံေတြလိုမ်ိဳး League of Legend, HoN, CSGO, Diablo, Star Craft လိုမ်ိဳး ဂိမ္းေတြသိပ္မထြန္းကားဘဲ DotA ကိုသာ လူစိတ္ဝင္စားမႈ အမ်ားဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုကမၻာေက်ာ္ ဂိမ္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ DotA 2 ဟာ DotA နဲ႔ ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး တူညီေနတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို DotA ျဖစ္ေပၚ လာပံု သမုိင္းေၾကာင္းအဆင့္ဆင့္ကို ေလ့လာျခင္းအားျဖင့္ သိႏုိင္ပါတယ္။

DotA မေပၚေပါက္ခင္ ၂၀ ရာစု အေစာပိုင္းကာလမ်ားတုန္းက StarCraft ဆုိတဲ့ ဂိမ္းမွာ နာမည္ႀကီး Aeon of Strife ဆုိတဲ့ Custom Map တစ္ခု ထြက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဆိုပါေျမပံုရဲ႕ Gameplay ပံုစံကေတာ့ အသင္း ၂ သင္းပါရွိၿပီး အဲ့ဒီအသင္း ၂ သင္းမွာ ကိုယ္ပိုင္ခံတပ္ေတြ ရွိပါတယ္။ တစ္ဖက္ကို ကစားသမား ၄ ေယာက္ ခန္႔ ပါဝင္ကစားရၿပီး ခံတပ္ ၂ တပ္ကို ဆက္သြယ္ထားတဲ့ လမ္း ၄ လမ္းေပၚမွာ အဆံုးမသတ္ႏိုင္တဲ့ creep အုပ္ေတြနဲ႔အတူ ရန္သူရဲ႕ခံတပ္တစ္ခုလံုးကို တုိက္ခုိက္ရတဲ့ Aeon of Strife ဆုိတဲ့ StarCraft ထဲက Map တစ္ခုဟာ နာမည္ႀကီးဂိမ္းတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ Warcraft 3 : Reign of Chaos ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္ ၃ ရက္ေန႔မွာ ထူးျခားစြာပဲ ကစားသမားေတြဟာ ကိုယ္ပိုင္စိတ္ႀကိဳက္ေျမပံု ေရးဆြဲႏုိင္တဲ့ World Editor ကို Blizzard Entertainment က ထည့္သြင္းေပးခဲ့ၿပီး အဆုိပါ World Editor ကို အသံုးျပဳၿပီး Aeon of Strife ရဲ႕ အႀကံဉာဏ္အခ်ိဳ႕တစ္ဝက္ကို မွီျငမ္းကာ "Eul" ဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ "Defense of the Ancient" (DotA) ဆိုတဲ့ Custom Map တစ္ခုကို တီထြင္ ေရးဆြဲၿပီး Warcraft ရဲ႕ Battle.net မွာ လႊင့္တင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ကမၻာေက်ာ္ DotA Game စတင္ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပထမဆံုးေျခ လွမ္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၂၀၀၃ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္ ၁ ရက္ေန႔မွာေတာ့ Warcraft 3 : The Frozen Throne ဆုိတဲ့ Version အသစ္ကို ထုတ္လုပ္လုိက္တဲ့အခါမွာ "Eul" ဟာ သူ႔ရဲ႕ DotA ကို အနည္းငယ္ေျပာင္းလဲၿပီး "DotA 2 : Thirst for Gamma" ဆိုတဲ့ Custom Map တစ္ခုကို အသစ္ေရးဆြဲၿပီး လႊင့္တင္လုိက္ပါတယ္။ The Frozen Throne အေရာက္ ထင္သေလာက္ ေအာင္ျမင္မႈမရရွိတဲ့ေနာက္မွာ "Eul" ဟာ သူ႔ရဲ႕ DotA ေျမပံုကုိ Open Code-Source အေနနဲ႔ ေရးသားခြင့္ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ့ေနာက္ပိုင္း မွာေတာ့ ေျမပံုဆြဲသမား အေျမာက္အျမားဟာ ေအာင္ျမင္စျပဳေနတဲ့ DotA ရဲ႕နာမည္ကို အေျခခံၿပီး DotA ေျမပံုအသစ္အသစ္ေတြကို သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္ေရးဆြဲခဲ့ၾကပါတယ္။ အဆုိပါေခတ္ကာလမ်ားတုန္း ကေတာ့ DotA ရဲ႕အေခၚအေဝၚေတြဟာ "DotA DX Series", "DotA Unforgiven", "DotA Outland" အစရွိသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးထြက္ေပၚလာခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အေအာင္ျမင္အေက်ာ္ၾကားဆံုး "DotA Allstar" ဆုိတဲ့ Series တစ္ခု ထြက္ရွိလာပါေတာ့တယ္။ ဒီလုိအၿပိဳင္အဆုိင္ DotA ေျမပံုေတြ ထြက္ေပၚ ခဲ့ျခင္းဟာ Warcraft ရဲ႕ Battle.net ေပၚမွာ DotA ကို ေအာင္ျမင္လာေစတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေကာင္း တစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဆင့္ဆင့္ Version ေတြ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာခဲ့ရင္း DotA Allstar v3.0d ဆိုတဲ့ေျမပံုကို အေရာက္မွာေတာ့ လက္ရွိ DotA အားလံုးရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကို တီထြင္ခဲ့တဲ့ "Guinsoo" ဆုိတဲ့ ပါရမီရွင္ဟာ DotA Allstar သမုိင္းေၾကာင္းမွာ ေပၚထြက္လာခဲ့ပါတယ္။

Steve "Guinsoo" Feak ဟာ v3.0d ေျမပံုကို ၂၀၀၄ ခုႏွစ္၊ မတ္လအတြင္းမွာ လႊင့္တင္ခဲ့ၿပီး တစ္လခန္႔ အၾကာမွာေတာ့ v4.0a ကို ထပ္မံလႊင့္တင္လုိက္ပါတယ္။ အဆိုပါေျမပံုဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ DotA ထဲက အဓိကဇာတ္ေကာင္တစ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ "Roshan" ႀကီး ပါဝင္လာခဲ့တဲ့ ပထမဆံုးေျမပံုလည္း ျဖစ္ပါ တယ္။ ေနာက္ပိုင္း v4.xx ေျမပံုမ်ားကို အေမြဆက္ခံၿပီး v5.0a ကို Hero အသစ္မ်ားနဲ႔ Item အသစ္ အေျမာက္အျမားကို မိတ္ဆက္ၿပီးလႊင့္တင္လုိက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ DotA ကစားသမား အသစ္မ်ား အစုလုိက္အၿပံဳလိုက္ ေပၚထြက္လာပါေတာ့တယ္။ ေအာင္ျမင္မႈ အေျမာက္အျမားကို ရရွိခဲ့ၿပီးေနာက္ "Guinsoo" ဟာ သူတစ္ဦးတည္း ေရးဆြဲေနရာကေန ၂၀၀၄ ေအာက္တိုဘာလအေရာက္မွာေတာ့ အဆုိပါအခ်ိန္က နာမည္ႀကီး DotA Clan တစ္ခုအေနနဲ႔ ရပ္တည္ေနတဲ့ TDA (Team Dota Allstar) ရဲ႕ အဓိကကစားသမား ၂ ဦးျဖစ္တဲ့ Neichus နဲ႔ "IceFrog" ကို သူ႔ရဲ႕ေျမပံုဆြဲသမားအသင္းထဲကို ထည့္သြင္း ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အားလံုး လက္ရွိေဆာ့ကစားေနတဲ့ DotA နဲ႔ DotA 2 ကို ေရးဆြဲေပးေနတဲ့ "IceFrog" ဆုိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ေပၚထြက္လာခဲ့တဲ့ သမုိင္းေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဧၿပီလ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ ကမၻာ့ပထမဦးဆံုး DotA Clan ျဖစ္တဲ့ TDA (Team DotA Allstar) ကို ဖြဲ႕စည္းခဲ့ တာျဖစ္ၿပီး အဆုိပါ Clan ကပဲ ကမၻာ့ပထမဦးဆံုးတရားဝင္ DotA website တစ္ခုျဖစ္တဲ့ DotA-Allstar.com ကို ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလမွာ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ အဆိုပါ website မွာ လစဥ္ Register ျပဳလုပ္သူ ၁ သန္းခန္႔ရွိခဲ့ၿပီး ေန႔စဥ္ website အတြင္း ဝင္ေရာက္ၾကည့္႐ႈသူ ၁ သန္းခန္႔ ရွိေလာက္ေအာင္ကို ေအာင္ျမင္မႈႀကီးမားခဲ့ပါတယ္။ ထုိအခ်က္ေၾကာင့္ပဲ DotA-Allstar website ဟာ မထိန္းသိမ္းႏိုင္ေတာ့ဘဲ ပ်က္စီးခဲ့ၿပီး တရားဝင္ DotA ေျမပံုေတြ လႊင့္တင္ေပးဖုိ႔ www.playdota.com ဆုိတဲ့ Website ကို အသစ္တည္ေဆာက္လုိက္ရပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ DotA Allstar ဆိုတဲ့ အေခၚ အေဝၚကေန "Allstar" ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို ခ်န္လွပ္ၿပီး "DotA" လို႔သာ ေခၚေဝၚခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ကေန စတင္ၿပီး အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ DotA ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုအေနနဲ႔ IGS (International Gaming Syndicate) ကို စတင္ခဲ့ၿပီး စစခ်င္းမွာ အသင္းေပါင္း ၂၀ ခန္႔ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယရာသီမွာေတာ့ ၄၅ သင္းအထိ တိုးတက္ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားလာခဲ့တဲ့ DotA ကို ပထမဆံုးစြန္႔ဦး တီထြင္ခဲ့တဲ့ "Eul" ကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ "Eulś Scepter of Divinity" နဲ႔ DotA ကို ပိုမုိေအာင္ျမင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚ ဆြဲတင္ေပးခဲ့တဲ့ "Guinsoo" ကို ဂုဏ္ျပဳ ၿပီး "Guinsooś Scythe of Vyse" ဆုိတဲ့ Item 2 ခုကို DotA ကစားသမားတုိင္း မေမ့ႏုိင္ေစရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး IceFrog က ထည့္သြင္းေရးဆြဲေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ ပါတယ္။

DotA Allstar v6.01 ေျမပံုကို လႊင့္တင္ခဲ့တဲ့ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၈ ရက္၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာေတာ့ "Guinsoo" ဟာ လက္ရွိ DotA တာဝန္ေတြကို Neichus နဲ႔ IceFrog ကို လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ၿပီး ေျမပံုေရးဆြဲတဲ့ ဘဝကေန တရားဝင္ အနားယူေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ Neichus ဟာ သူကုိယ္တုိင္ဦးေဆာင္ၿပီး Earthshaker, Tiny, Stealth Assassin, Phantom Lancer, Enchantress, Enigma, Axe, Shadow Fiend, Visage, Nerubian Weaver, Bloodseeker နဲ႔ Dazzle အစရွိတဲ့ Hero သစ္ အေျမာက္အျမားကို v6.01 version ေျမပံုအတြက္ ထည့္သြင္းလုိက္တဲ့အခါမွာ အေျပာင္းအလဲကို လက္မခံတဲ့ ကစားသမား အမ်ားစုဟာ v6.01 အသစ္ကို ဆက္မကစားဘဲ နာမည္ႀကီးေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ v5.84c ကိုပဲ ဆက္လက္ ကစားခဲ့ၿပီး Neichus ရဲ႕အသစ္ေရးဆြဲမႈကို လက္မခံေၾကာင္း ျပသခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Neichus ဟာ DotA Allstar ရဲ႕ အဓိကေျမပံုေရးဆြဲသူရာထူးကို IceFrog ထံသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့ၿပီး အနားယူသြားခဲ့ျပန္ ပါတယ္။

IceFrog ဟာ ႀကီးေလးတဲ့တာဝန္ေတြကို ဦးေဆာင္ခဲ့ၿပီး v6.10 ေျမပံုအတြက္ တိုးတက္မႈအသစ္ေတြ နဲ႔ ျပင္ဆင္ေရးသားမႈေျမာက္ျမားစြာကို ေရးဆြဲခဲ့ပါတယ္။ Faceless Void ကို အေကာင္း ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ျပန္လည္ေရးသားခဲ့တဲ့အျပင္ Scourge Hero အသစ္တစ္ေကာင္အေနနဲ႔ Invoker ကို ထည့္သြင္းေရးသားခဲ့ပါတယ္။ (အဆိုပါအခ်ိန္က Invoker ဟာ skill စုစုေပါင္း ၃၁ ခုအထိ ပါဝင္ခဲ့ တာေၾကာင့္ အမ်ားစုရဲ႕ ေဝဖန္မႈကို အျပင္းအထန္ခံခဲ့ရတဲ့အတြက္ IceFrog ဟာ version အသစ္အတြက္ အျပင္းအထန္ ျပင္ဆင္ခဲ့ရပါတယ္။) ေနာက္ပိုင္းမွာသာ IceFrog ဟာ Imbalance ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်က္မ်ားစြာ ကို ျပဳဳ ျပင္ေရးဆြဲခဲ့ၿပီး v6.12 ကို ထုတ္လႊင့္ခဲ့ပါတယ္။ ကံေကာင္းစြာနဲ႔ပဲ Heintje ဆိုတဲ့ တ႐ုတ္ကစား သမားတစ္ေယာက္က v6.12 ကို တ႐ုတ္ဘာသာသုိ႔ျပန္ဆိုၿပီး Chinese Version အျဖစ္ ကူညီေရးဆြဲခဲ့တဲ့ အတြက္ v6.12 ဟာ တ႐ုတ္ကစားသမားမ်ား လက္ခံတဲ့ ေျမပံုတစ္ခုျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း မွာေတာ့ version အသစ္ကို လူအမ်ားလက္ခံလာခဲ့ၿပီး IceFrog ဟာလည္း ေျမပံုအသစ္ေတြကို ဆက္ လက္ၿပီးေရးဆြဲ ခဲ့ပါတယ္။ IceFrog ဟာ v6.12 မွ စတင္ၿပီး v6.27 အထိ အထူးသျဖင့္ Imbalance ျဖစ္ျခင္းမ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်ခဲ့ပါတယ္။ IceFrog ရဲ႕ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့ Changelogs မ်ားေပၚ မူတည္ၿပီး v6.27 မွာ Medusa + Divine + Aegis ကစားကြက္၊ v6.32 မွာေတာ့ Crystal Maiden + Shadow Shaman, Enigma + Lich ေပါင္းၿပီး ပြဲထုတ္တဲ့ AOE ကစားကြက္၊ v6.37 မွာ Chen နဲ႔ Enchantress ကုိ အဓိကအသံုးျပဳတဲ့ Early Pushing ကစားကြက္၊ v6.41 မွစတင္ၿပီး Tri Lane ကစားကြက္၊ v6.43 မွစ၍ Ganker အမ်ားစုကို Blink Dagger သံုးၿပီး အျမန္ဆံုး တုိက္ခုိက္တဲ့ ကစားကြက္ အစရွိသျဖင့္ အသစ္အသစ္ေသာကစားကြက္မ်ား တိုးတက္လာခဲ့ၿပီး v6.48 မွစ၍ ပံုေသ ကစားကြက္မရွိေတာ့ဘဲ မိမိတုိ႔အသင္းကို တစ္ဖက္က တြက္ခ်က္မရေအာင္ စဥ္းစား၍ ကစားကြက္မ်ား ဖန္တီးလာခဲ့သည္မွာ ယခုလက္ရွိေနာက္ဆံုး ထြက္ထားေသာ v6.81 အထိပါပဲ။

Professional ကစားသမားမ်ားရဲ႕ ပထမဆံုးမ်ိဳးဆက္အျဖစ္ col, JMC, GL, HUST, IFNT, Mage နဲ႔ EDU Clan တုိ႔ဟာ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ဝန္းက်င္မွာ နာမည္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၿပီး Fear အစရွိတဲ့ နာမည္ႀကီး ကစားသမားမ်ား ကို ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ MYM, tPD, Say Plz အစရွိတဲ့ အသင္းမ်ားထြက္ေပၚ ခဲ့ၿပီးေနာက္ လက္ရွိနာမည္ေက်ာ္ကစားသမားမ်ားျဖစ္တဲ့ Lod (A) နဲ႔ Akke ဟာ MYM ကေနထြက္ခြာၿပီး T_T (Team_Team) ဆုိတဲ့ အသင္းကို တည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္း ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မတိုင္ခင္အထိ ကမၻာႏွင့္အဝွမ္း Professional Clan မ်ားနဲ႔ Professional Player အေျမာက္အျမား ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။ ezy, Merlini, Fear, Art- Style, Lod(A), Misery, Vigoss, Jolie, 820, Drayich, GK, 2009 တုိ႔ဟာ DotA ေလာကကို တုိးတက္ေအာင္ ဦးေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့ စီနီယာကစားသမားမ်ားျဖစ္ၿပီး CPL, ASUS, WCG အစရွိတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲႀကီးမ်ားဟာလည္း DotA ကို ကမၻာေက်ာ္ေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ့ၾကတဲ့ အဓိကဇာတ္ေကာင္ မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါအခ်ိန္ကာလမ်ားဟာ DotA ကို ဂိမ္းတစ္ခုမဟုတ္ဘဲ Esport တစ္ခုအေနနဲ႔ လူအမ်ားလက္ခံလာေအာင္ အဆင့္အတန္းျမင့္မားလာခဲ့ၿပီး ႐ုရွား၊ ယူကရိန္း၊ တ႐ုတ္ႏွင့္ ေတာင္ကိုရီးယား အပါအဝင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံ မ်ားအားလံုးမွာ DotA ဟာ ေအာင္ျမင္မႈႀကီးမားစြာ ရရွိခဲ့ပါတယ္။

ဒီလုိႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ DotA ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကို သိရွိထားမွသာ DotA ျဖစ္ေပၚလာပံုကို လက္ခံႏုိင္မွာျဖစ္ ပါတယ္။ ထုိသို႔ေခတ္အဆက္ဆက္ကို ျဖတ္သန္းလာၿပီးေနာက္ DotA ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ လက္ရွိေခတ္ ကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ အလြန္ကြာျခားသြားတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ကို Valve Corporation ရဲ႕ Director ျဖစ္သူ Erik Johnson က သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။ အဆုိပါအခ်က္ကေတာ့ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္က အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ Graphic Design နဲ႔လက္ရွိ ၂၁ ရာစုေအာင္ျမင္ေနတဲ့ Game ေတြရဲ႕ Graphic Design ကြာျခားခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာႏွင့္အဝွမ္း လူသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ကစားလ်က္ရွိတဲ့ DotA Game ကို ေခတ္ႏွင့္အညီ အဆင့္ျမႇင့္တင္႐ံုမက Warcraft ရဲ႕ မူပိုင္ခြင့္ျပႆ နာမွ ကင္းလြတ္ၿပီး DotA ကို ကိုယ္ပိုင္ Platform တစ္ခုအေနနဲ႔ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ရွိေအာင္ တည္ေထာင္ရန္အတြက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ DotA Developer တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ IceFrog နဲ႔ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ တရားဝင္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလမွာေတာ့ Valve Corporation ဟာ IceFrog ကို တရားဝင္ငွားရမ္းၿပီး DotA 2 Game ကို ထုတ္လႊင့္မွာျဖစ္ေၾကာင္း တရားဝင္ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ သိန္းေပါင္းရာနဲ႔ခ်ီၿပီးရွိေနတဲ့ DotA ကစားသမားေတြရဲ႕ဆႏၵကို ဆန္႔က်င္လုိ႔မရတဲ့အတြက္ DotA 2 ဟာ DotA နဲ႔ ရာႏႈန္းျပည့္နီးပါး တူညီေအာင္ေရးဆြဲခြင့္ IceFrog ကို ေပးခဲ့ပါတယ္။ Warcraft ရဲ႕ မူပိုင္ခြင့္ျပႆ နာနဲ႔ ကင္းလြတ္ဖုိ႔ အတြက္ေတာ့ မေျပာေလာက္တဲ့ အေျပာင္းအလဲေလးေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဥပမာ Tauren Chieftain ဆုိတဲ့နာမည္ဟာ Warcraft ထဲက Race တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ Tauren မ်ိဳးႏြယ္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္နာမည္ျဖစ္တဲ့အတြက္ Elder Titan ဆို၍လည္းေကာင္း၊ Orb Effect ဆုိတဲ့စာသားကို Unique Attack Modifier ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ Lothar Edge ဆိုတဲ့ Item အမည္ကို Shadow Blade ဟူ၍လည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲေခၚ ဆိုတဲ့ မျဖစ္စေလာက္ ကြဲျပားမႈေလးေတြေတာ့ ရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တစ္ကမၻာလံုး အတုိင္းအတာ အရ လက္ခံႏိုင္တဲ့ အေျပာင္းအလဲေလးေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ DotA ကစားသမားမ်ားဟာ ေခတ္နဲ႔အညီ DotA 2 ကို ေျပာင္းလဲကစားဖို႔ ဝန္မေလးေတာ့ပါဘူး။ Valve Corporation ကလည္း အျမတ္အစြန္းအေနနဲ႔ အျမင္အာ႐ံုအတြက္အသားေပးၿပီး In-game အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈမရွိတဲ့ Item Set မ်ား၊ Tournament Ticket မ်ား၊ Key မ်ားကို ေရာင္းခ်လ်က္ရွိတဲ့အတြက္ ကစားသမားမ်ားအေနနဲ႔ လက္ရွိမွာ Skill ပိုင္းဆုိင္ရာ အျပင္ Visual ပိုင္းဆုိင္ရာအတြက္ပါ အၿပိဳင္အဆုိင္ အျပင္းအထန္ ယွဥ္ၿပိဳင္လ်က္ ရွိပါေတာ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ DotA 2 ကစားျခင္းျဖင့္ မိမိရဲ႕အိမ္က ကြန္ပ်ဴ တာေရွ႕မွာ ထုိင္ေန႐ံုနဲ႔ ကမၻာအႏွံ႔အျပားက DotA Gamer မ်ားနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ႏုိင္ၿပီး အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ DotA အသစ္ဖန္တီးမႈမ်ားစြာကို မ်က္ျခည္မျပတ္ စီးေမ်ာ ခံစား ကစားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ DotA 2 ဟာ DotA ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈအေပၚ အေျခခံၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးရွိေအာင္ အဆင့္ျမႇင့္တင္လုိက္တဲ့ DotA Game တစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္သင္ဟာ DotA ကစားသမား တစ္ဦးျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ DotA နဲ႔ DotA 2 ကို ခြဲျခားမသတ္မွတ္ဘဲ ကစားႏုိင္မွာပါ။ DotA ဟာ DotA ပါပဲ။ သင္က DotA ကို တကယ္ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတယ္ဆုိရင္ DotA 2 ျဖစ္ျဖစ္၊ DotA ျဖစ္ျဖစ္ အသက္အရြယ္ အပုိင္းအျခားမေရြး ႐ူးသြပ္စြာ ေဆာ့ကစားေနၾကတဲ့ DotA ဟာ သာမန္ကာလွ်ံကာ Game အမ်ိဳးအစား တစ္ခုမဟုတ္ေၾကာင္းကုိ သူ႔ရဲ႕ျဖတ္သန္းလာတဲ့ သမုိင္းေၾကာင္းက သက္ေသျပလ်က္ ရွိပါတယ္။

လာမယ့္အပတ္မွစၿပီး DotA 2 နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ Hero, Item, Know-ledge, Strategy, Pro Players, News အစရွိတဲ့ ေခါင္းစဥ္မ်ားကို အလ်ဥ္းသင့္သလို Internet Journal မွတစ္ဆင့္ အပတ္စဥ္ ေဖာ္ျပေပး သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္အပတ္မွာေတာ့ DotA ေခတ္အဆက္ဆက္မွ ယေန႔တုိင္ DotA 2 အထိ လူ ၁၀၀ မွာ ၉၀ ေလာက္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ Hero တစ္ေကာင္ျဖစ္တဲ့ Pudge (Butcher) နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ Build ေတြအေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

yahooyeeha
Internet Journal
အတြဲ (၁၅)၊ အမွတ္ (၁၈)
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)

Comments (0)

လိုခ်င္တာရွိရင္ေအာ္ခဲ့ေနာ္ !

Don't Forget to Like & Follow

Daily Email Updates
Subscribe to Get Latest Updates Free


Powered By:

Black Magic © 2013 - All Rights Reserved.